Äldredagen 2/9 i Linköpings Folkets Park

Den andra september är det dags för Äldredagen igen. Detta års tema är "Mat & Dryck" och den stora gästen är kosören och matexperten Carl-Jan Granqvist. Ni vet han, som pratar så där fiiiint, är vithårig och lite rund. Men ack så härlig i sitt sätt att vara just sig själv!


Jag har blivit tillfrågad (och självklart tackat ja!) till att stå som utställare med mina cupcakes, efter att samordnaren Ann-Sofie Nordh smakat på dessa på ett kalas i somras. Och jag är så stolt och lycklig över denna chans att inga ord kan beskriva nervositeten som sakta börjar smyga på mig nu....


Vill du veta med om just Äldredagen - Klicka HÄR.



Det mesta börjar falla på plats och jag har inte mycket mer än bakning och dekorationer i SP att göra.
Planering och inköpslistorna har varit långa, men betats av successivt;
vaxduk
tejp
häftapparat
SP
Företag som sponsrar med formar
stor kyl att låna
bagerilokal att hyra in mig hos
mer visitkort, påsar, infoblad etc
......... och mer därtill!



Jag hoppas mina bloggvänner från Linköping kommer förbi och säger hej under dagen :) Och vad tror ni? Kan detta vara en kul grej?
Har ni några önskemål/förslag på vilka smaker jag ska ha? Har lite beslutsångest just nu...


Kommentarer
Postat av: Lisa - Sockerrus

Å vad spännande! =D Jag har faktiskt bott en kortare tid i Grythyttan där Carl-Jan har sitt gästgiveri så han har jag träffat ett antal gånger. Härlig man helt klart!



Ska du stå och sälja cupcakes då eller hur funkar det? Dina CC på bilden är jättefina tycker jag. Vilka smaker funderar du mellan? Hur mkt cupcakes ska du baka (med tanke på att du behöver en bagerilokal)?



OJ vad mkt frågor jag kom med ;-) Men är man inte nyfiken så får man inget veta :-P

2010-08-16 @ 12:50:39
URL: http://sockerrus.wordpress.com
Postat av: Angelica

Lisa

Det kommer bli både smakprover och försäljning på den dagen.



Jag ska nog bara ha tre-fyra olika smaker/sorter för att minska förvirringen när folk frågar vad det är för smaker ;) Men jag tror nog mer på de klassiska smakerna iochmed ålderskategorin, som kanske inte är så sugna på nya smakupplevelser.



Sen kommer det bli några hundra cupcakes som ska bakas. Måste ju räkna med att alla besökare vill smaka på minst en! Och att några sen köper hem några. Men det är svårt att räkna ut hur många som ska bakas! :S

Men jag kommer baka mestadels minicupcakes, för att hålla mina kostnader nere och för att det är lättare att smaka på en minicupcake än att få i sig en hel stor - är rädd för att folk kommer kasta mycket då...



Det är jättekul att du ställer frågor!! Fråga på mer :) haha

2010-08-16 @ 14:58:27
URL: http://angelicascupcakes.blogg.se/
Postat av: Erika - Bakglädje

Åh, vad roligt och spännande!

Jag bor i Linköping så är jag hemma tittar jag förbi. Har dålig koll på almanackan nu direkt efter semestern.

2010-08-16 @ 17:08:53
URL: http://bakgladje.blogspot.com
Postat av: Lisa - Sockerrus

Älskar att du skriver "bara 3-4 smaker" ;-) Jag använde liknande uttryck när jag bakade inför vår namnfest, "jag ska bara göra 4 olika cake balls/pops utöver 2 olika macarons, 3 olika cupcakes osv". En vanlig människa skulle skulle nog formulera sig "Jag ska bara göra 1-2 olika smaker..." Hehe, men vi är ju inte som andra, eller hur ;-)



Skämtåsido, du gör helt rätt i att inte göra fler smaker för det kan lätt bli förvirrande samt att det blir enklare för dig. Är nog så jobbigt att göra så många cupcakes i 3-4 smaker. Minicupcakes är ju perfekt. Helt klart min favorit. Större har en tendens att bli lite för mkt i många lägen.



Men det är tänkt så att alla får smaka en minicupcake och sedan har du stora till försäljning? Står du för kostnaden för minisarna då? Låter jättesvårt att räkna ut hur mkt du ska göra.. Kanske kan vara en idé att bjuda in folk på en spontan cupcakeväll om det blir några över ;-)

2010-08-17 @ 11:47:25
URL: http://sockerrus.wordpress.com
Postat av: Annica - annicake

Grattis!! det låter minsann som att jag får göra ett besök hos min bror med familj den helgen och komma förbi och smaka på dina cupcakes! :)



2010-08-17 @ 18:44:45
URL: http://annicake.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0