Svar på frågor

Härromdagen kom det in ett par frågor från Giulia som jag tänkte jag skulle kunna svara på i ett eget litet inlägg.

FROSTING
Först och främst så är det absolut superviktigt att man följer ett recept från början till slut. Om det står att man ska vispa ihop olika ingredienser i olika bunkar innan man rör ihop allt, så gör det. Annars misslyckas man.
Om frostingen inte är stel nog så kan man ha i lite mer florsocker eller låta den stå i kylen en stund.
Allt beror på vad för typ av frosting som man ska göra och vad den ska vara till för. Kolla på recept, testa, kolla på bloggar och youtube.


OVANLIGA TÅRTFORMAR
Jag har inga ovanliga eller konstiga formar när jag bakar bottnar, så mina tårtor som är av annorlunda former har jag monterat ihop genom att skära till rätt form. Jag använder mig av fyra olika runda formar som jag köpt hos Tårtkonst. Sen gör jag bottnarna olika höga beroende på antal laget fyllningar eller om de ska ha en annan form så jag har lite "att ta av".


Louis Viutton-väskan tog jag inspiration från DETTA KLIPP. Men bara basen hur jag skulle få till formen, sen har jag delat botten som vi i Sverige gör som vanligt, för att få fyllningarna att ligga i. Och dekoreringen gjorde utifrån mina egna tankar.

Cars-bilen fann jag inspiration från enormt många bilder och klipp på youtube att jag inte kan peka på ett. Utan jag kollade runt och skar sen till bitar så det blev en bra form. Sen är det efterarbetet som gör att man ser att det är en Blixten Mcqueen :)

Mad Hatter Tea Party-tårtan tog jag inspiration från DETTA KLIPP. Och som med Cars-tårtan, har jag även kollat på många fler klipp och bilder för att få inspiration.



Jag hoppas att jag kunnat ge dig lite svar. Och jag önskar dig stort LYCKA TILL med dina bakningar och dekoreringar :)
Låt dig inspireras av de som gjort något innan dig. Våga fråga. Gå utanför ramarna. ÖVA ÖVA ÖVA

Kommentarer
Postat av: giulia

tack så jättttttttttttttttttttte mycket föra dina tips och råd !!! :D jag blev så glad när jag såg dem !:D...



taaaaack igen !!

2011-09-08 @ 12:54:48
URL: http://secretodeamor.blogg.se/
Postat av: Angelica

Det var så lite så Giulia :)

2011-09-11 @ 11:29:56
URL: http://angelicascupcakes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0