Ett mindre dessertbort

I helgen som var firades min älskade Joakims födelsedag. Dålig planering och lite olust till bakning stod bakom att det inte blev något sprakande dessertbord i ett tema eller enetlig färgskala.
Kort och kort blev det vad min sambo helst ville ha, sina favoritkakor :)


Kolakakor
Cakeballs(choklad & nutella i dom mörka och jordgubb & vanilj i dom ljusa)
Hallongrottor
Kladdkaka
Cupcakes
Tårta
Färska jordgubbar





Vaniljcupcakes, toppade med chocolate fudge frosting och hackade hasselnötter.



The cake :)
Jordgubssbottnar(Lika delar receptet, smaksatt med jordgubbssaft och jordgubbsessens)
med ett lager mashmallowfluff-frosting och ett lager pollyfluff.
Spacklad med marängsmörkräm och dekorerad med kokos och färska jordgubbar.







Det händer en del just nu därför har jag inte haft tid för så mycket bakning eller bloggning tyvärr. Men jag lovar att snart kommer det hända en del roliga saker!

Kan dock meddela er om att bageriet är klart och godkänt av miljökontoret! :)


Kommentarer
Postat av: Amy's piece of cake

Så fint, tycker både tårtan och cuppisarna ser goda ut!

2012-04-20 @ 18:39:29
URL: http://amyspieceofcake.blogspot.se/
Postat av: Anette

Så kul att det är godkänt, grattis!

2012-04-22 @ 21:36:46
URL: http://nettansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0