Vinbärskompott med vanilj

Hemma hos min väninna Jessica finns det en vinbärsbuske, som hon tagit lite för bra hand om ;) Därför fick jag med mig lite mer än 4liter hem! TACK kära du ♥

Rensade bär till fördärvelse igår, frös in hälften och kokade ihop en kompott med resten. Första gången jag gör ett ihopkok på egen hand, utan recept. Och jag blev mycket nöjd! Även min försteprovsmakare aká sambon Joakim tyckte det var gott.

 
RECEPTET

Innehåll: 
Ca 2liter röda vinbär
Ca 2dl strösocker(ta lite i taget och smaka av)
1 tsk vaniljarom
Ca 1/5dl potatismjöl

Gör så här:
Låt bären koka upp och tillsätt sedan socker efter smak.
Tillsätt vaniljarom efter ca5min.
Låt koka på medelhög värme och rör om dåochdå i ytterligare 5min.
Tillsätt potatismjölet under vispning för att undvika klumpar, och låt koka i ca5min till.
Låt stå på köksbänk/i kyl över natten. Klart!







Kommentarer
Postat av: Linda

Ser gott ut, vinbärskompott har jag aldrig ätit, kanske skulle testa det, finns ju vinbärs hos min sambos pappa

2010-07-31 @ 21:35:51
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0