Äldredagen 2/9 i Linköpings Folkets Park

Igår var den stora DagenD! Bland det roligaste jag fått vara med om. Och fort gick det, inte många lugna stunder vid mitt bord :) Vore kul att medverka på liknande ställen, men då skulle jag nog bara sälja.

* Komplimangerna var stora och fina.
* Leenden, uppmuntran och många "Lycka till"-i framtiden fick jag.
* Inte mycket sålt, så jag har nog gått ganska mycket back - men det gör inget. Jag är en erfarenhet rikare och jag tror på att det kommer komma in en del beställningar tack vare denna medverkan.

Det var en fantastiskt fin och solig dag med många besökare. Tyckte det var tråkigt att Karl-Jan inte var intresserad av att smaka... han gick fort förbi för att göra sin "föreläsning" och kom inte heller förbi efteråt. :( Hade varit väldigt häftigt om han provat.


Men här kommer iaf några bilder från dagen. Håll till godo, det blev inte många foton!


Många ville smaka.... Inte bara gratisätarna, utan de som genuint var intresserade.




Till och från tog det slut på faten, men jag jobbade på i god takt ändå tycker jag.




Det var kul att se hur de tre smakerna var lika populära!
Chokladcupcakes med Chokladfrosting.
Vaniljcupcakes med Jordgubbsfrosting.
Blåbär & halloncupcakes med Vitchokladfrosting (Gluten och Laktosfritt!).






For ner på stan dagen innan i mindre panik och stress, köpte mig då ett nytt fint kakfat från Lagerhaus! Kan bo i den härliga butiken kan jag lova!
Dom små formarna, från Kalasform, som alla minicupcakes gjordes i, släppte tyvärr från alla muffins och det var ju inte så fint... :( Men så är det ju Tryffelformar egenligen. Och så kanske det var bra under gårdagen för då slapp de flesta pilla och greja för att få bort pappret.




Dessa stora stog framme hela dagen i solsken, borde kanske fotat dom på morgonen :/ Formarna är från Vestli House, smaken är Vaniljcupcake med Jordgubbsfrosting med handgjorda socker blommor, förutom de svarta rosorna som är svart dekorfondant från Strössel & Annat.


Kommentarer
Postat av: Erika - Bakglädje

Åh, vad roligt att dina cupcakes blev uppskattade. Synd att du gick back, men å andra sidan fick du en riktig erfarenhet. Coolt att få baka till så många. :-)

2010-09-03 @ 11:31:59
URL: http://bakgladje.blogspot.com
Postat av: Angelica

Erika Ja det har varit och ÄR en jättebra erfarnehet. Nu ska man bara landa lite och förstå vad man varit med om ;)

2010-09-03 @ 13:14:51
URL: http://angelicascupcakes.blogg.se/
Postat av: Ida

Vad roligt att det blev lyckat! Och vilket fint kakfat du köpt :)

2010-09-03 @ 14:30:51
URL: http://chokladsockerkaka.blogspot.com
Postat av: Lisa - Sockerrus

Oj, jag tror helt bestämt att jag blev kär... igen.. Måste helt klart springa ner på stan imorgon o köpa det där vackra kakfatet - I love it! Å min sambo kommer att bli överförtjust med tanke på att jag knappt har några tårtJag hade tyvärr inte möjlighet att komma förbi, men jag tänkte på dig och höll tummarna =) Gick det åt många visitkort då? Det är ju faktiskt sådana här tillfällen man kan ragga blivande kunder =)



Jag hörde förresten att du fått en beställning på bröllopstårta - Vad kul!!! =)

2010-09-03 @ 15:33:29
URL: http://sockerrus.wordpress.com
Postat av: Lisa - Sockerrus

Hm.. jag ser nu att halva min text försvann i kommentaren ovan... Så dumt. Hm.. Mitt dåliga skämt försvann ju liksom samt mina glädje ord om hur glad jag är över att du hade en bra dag igår. Nåja, du kanske kan läsa mellan raderna ;-)

2010-09-03 @ 15:36:00
URL: http://sockerrus.wordpress.com
Postat av: Hanna - Bakfnatt

Så roligt att det blev en lyckad dag =) Heja dig!!

2010-09-03 @ 15:55:11
URL: http://www.bakfnatt.blogspot.com
Postat av: Angelica

Ida Tack! Ja det är hur fint som helst :)



Lisa hahhaaa Läste första kommentaren typ fem gånger! Fattade inte, förns jag läste andra sen! ;) Ja det gick åt relativt mycket visitkort, kanske inte så många som jag hoppats på. Hann liksom inte "pracka på" så många jag tänkt göra med händerna fulla ;)



Ja jag ska göra en bröllopstårta i vår! Hur visste du det?? :)



Hanna Tack!

2010-09-03 @ 19:13:29
URL: http://angelicascupcakes.blogg.se/
Postat av: Lisa - Sockerrus

Hehe det gäller ju att skriva den mest förvirrande kommentaren ;-)



Jag är nu ägare av ett lika fint kakfat som du =) Tack för tipset!



Din kompis nämnde det när hon var inne o kommenterade i min blogg. Måste kännas jättekul! Skulle oxå vilja göra en bröllopstårta men i min bekantskapskrets gifter sig ingen just nu... Så dumt ;-)

2010-09-04 @ 17:22:53
URL: http://sockerrus.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0