GRATTIS MIN FINA VÄN

Jessica bjöd in mig och tjejgänget på kalas till ikväll. Självklart tar jag min chans att göra tårtan! Nyss var hon här och hämtade den, jag tar en buss senare för först behövs en dusch. Kan ju vara schysst mot de andra gästerna ;)

Har inga tårtbrickor upptäckte jag när jag öppnade upp mitt skåp igår... :( Men som tur är så ska ju tårtan till en vän så den transporterades då i en tårtkupa från ica. Saker som är bra att ha hemma helt enkelt.





Vaniljbottnar med tre lager fyllning.
Botten: Mörk Choklad
Mitten: Mosade hallon
Överst: Vit choklad

Tårtan är täckt med sugarpast och dekorationerna är gjorda i flowerpaste.



 
Tänk vad olika nyans det blir på tårtans färg beroende på ljuset/lampan!! Den är mer som färgen på högra bilden.





Update:
Tårtan var väldigt god! Jag är ju inte så förtjust i hallon, men med lite mörk och vit choklad så var det tiptop! :) Men det lät på de andra tjejerna att den var ätbar, speciellt med tanke på att vissa tog mer. haha Och det betyder massor för mig.

Synd är bara att när vi ska äta tårtan har SPn smält och runnit ut massor.... :/ TROTS att jag fodrat locket noggrant innan jag la på det. Blir så besviken och LIVRÄDD att detta ska ske när man gett bort en tårta som man själv inte varit med och ätit på. Varför Varför Varför
UPDATE IGEN.... NU vet jag varför.... Tårtan stod i en kupa, vilket ger ett smältande resultat av tårtlocket för att det bildas kondens.

Kommentarer
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

väldigt fin tårta, blommorna och rosorna blev jättefina,

2011-01-21 @ 19:50:19
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postat av: Erika - Bakglädje

Vilken vacker tårta! Jag hoppas jag får tillfälle att göra en rosa tårta någon gång också.

2011-01-21 @ 21:17:36
URL: http://bakgladje.blogspot.com
Postat av: Linda

Vilken söt tårta! Ja det är ganska sjukt att det kan vara sån skillnad på bilderna beroende på ljuset! Trevlig helg :-)

2011-01-21 @ 21:59:48
URL: http://bengtssonsbaksida.blogspot.com
Postat av: P E R N I L L A

Söt blogg! :)

2011-01-21 @ 22:38:18
URL: http://pernillaheterja.blogg.se/
Postat av: Angelica

LindaCupcakesfluffan Tack! Jag är helnöjd med rosorna faktiskt ;)



Erika Tack! Ja, jag passade på när det blev tjejfest. hahaha



Linda Tack! Ja nu får våren gärna komma med solljus lite oftare så man kan fota bättre bilder, även om jag bara har en dålig kamera. Ljuset gör ju allt.



Pernilla Tack!

2011-01-22 @ 11:12:04
URL: http://angelicascupcakes.blogg.se/
Postat av: Anna

Jätte fin tårta, och rosorna var jätte fina. Ja smällt SP lock har jag varit med om några gånger, men när man kommer på vad som är felet så går det som en dans senare.:-)

kram/ Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0