Dessertbord för Aimee

Igår hade vi kalas för idag är det min dotters 2års dag. HURRA HURRA HURRA! 

 Iochmed sommarens ankomst, mitt arbete och tidsbrist ville jag inte ens försöka stressa in ett bakschema veckan/veckorna innan kalaset = det fick bli en massa härliga frukter och vaniljkräm på dessertbordet istället för en miljon bakverk. ;) Det uppskattades av gästerna som är vana med rejäl sockerchock efter besök hos oss! hahaha  

Tårtan ändrade sin form i sista sekund med jag är helnöjd med mina ändringar! Det fick bli som en smartiesfylld stubbe på en gräsklädd kulle med min dotters namn på. Skar ut "träplankor" i marsipanen och formade "AIMEE 2".


Jag var inte klar med varken tårtan, dukning eller skalning/uppkärning av frukt när alla gäster började ramla in, så bilderna fick bli snabbtagna.



Tårtorna innehåller;
Vaniljbottnar
Ett lager mjölkchokladfluff
Ett lager mosade jordgubbar, smaksatt med rabarbersocker och vaniljpulver 
Ett lager vit chokladfluff.


Nedre tårtan är täckt med mashmallowfluff frosting. 
Den övre är spacklad med grädde, täckt med marsipan och uppepå ligger smarties.





♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥




Frukterna var många;
röda & gröna vindruvor
persikor
banan
äpple
vattenmelon
clementiner
honungsmelon
bigaråer
plommon
kiwi

Till detta serverades även min hemgjorda vaniljkräm.

 



I mitten ser ni kakfatet som min sambos kusins fru ELIN ISFORS gjort! Snart kommer hennes kakfat säljas via tradera. Lovar att säga till här så ni kan få chansen att köpa hennes vackra och mycket användbara kakfat! :)


Kommentarer
Postat av: svärmor

och mumsigt var det, tackar från oss som fick komma och avnjuta allt på kalaset <3

2011-06-27 @ 12:35:43
Postat av: Sofie

Guuuud så gott allt ser ut! ^^

2011-06-27 @ 13:14:33
URL: http://achaki.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken härlig tårta, jätte färgglad, allt ser jätte gott ut.



Här äter vi lass med frukt i värmen, orkar inte laga så mycket mat, känns som om man bakat i några veckor i streck då mina systrar och mamma fyller år med 1 vecka i mellan. Ska pusta ut om några veckor då vi ska pås semester:-)



kram på dig!

/Anna

Postat av: Pernilla -Bli min jäst

Tycker det blev jättefint och att det låter supergott med frukter istället för en massa bakverk!!!

Man är inte lika sugen i värmen faktiskt :)

Och det var verkligen ett jättefint fat hon gjort, ser väldigt användbart ut med den där skålen längst upp! :D

Grattis till din dotter!

2011-06-29 @ 15:26:05
URL: http://bliminjast.blogg.se/
Postat av: Erika - Bakglädje

Jättefin tårta och det låter härligt gott med en massa frukt.

2011-06-29 @ 23:36:41
URL: http://bakgladje.blogspot.com
Postat av: Angelica

Svärmor Vilken tur att ni tyckte det var gott! :)



Sofie Tack!



Anna Tack! Frukt är det bästa nu på sommaren. Dessutom så får ungarna i sig bra med vätska samtidigt ;) Önskar dig en riktigt härlig semester!



Pernilla Tack! Ja, det blev populärt hos gästerna med fruktbord. Kan varmt rekomendera Elins fat! Och jättehärligt med en skål högst uppe istället för fat :)



Erika Tack!!

2011-07-04 @ 11:11:45
URL: http://angelicascupcakes.blogg.se/
Postat av: Jenny

Måste säga att jag till 100% uppskattar din sida. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-07-12 @ 11:55:46
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0