En bil kommer lastat!

Johanna som jobbar i samma hus som mig har redan beställt tårta av mig(tårtan med katt på) till sin dotter, så det var inga konstigheter att nästa barn skulle få sig en tårta också!
Denna gång var det inga svårigheter med att komma på hur tårtan skulle se ut då bilar var största intresset. Men tårtan skulle inte se ut som vilken bil som helst, utan som Blixten MacQueen från filmen Cars. Och när man har en speciell figur eller kändis att efterlikna - då gäller det också att det är likt. Jag själv tycker det är likt, vad tycker ni?


Detta var ju hur kul som helst att göra och jag hoppas på fler tillfällen för att då även lägga till fler detaljer.(Jag kan titta på bilderna nu och känna att det nästan saknas lite på den) Men främst - ha rätt färg på bilen från början....
Det gick inte så bra för mig när jag inser att bilen är ju inte röd. Den ser ut att vara rosa! Jag hade fått hem vinröd istället för röd. Men jag räddade bilen(tyvärr och dumt gjort efter att jag satt dit de vita detaljerna) genom att borsta den med röd pulverfärg.





Tårtan har samma innehåll som kattårtan;
Vaniljbottnar med vaniljkräm och sommarbär.
Den är sen spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med marsipan.



Registreringsskylten är speciell just för födelsedagsbarnet TED 4år ;)






Kommentarer
Postat av: Anna

Jätte fin tårta, det är jätte likt orginalet :-) . Har tittat mig fördärvad på cakeboss och the ultimate cake show......på TLC , fick massor av idéer och hoppas kunna använda dem snart. Hur går det med lokalen? Hoppas jätte bra.



kram på dig!

Postat av: Lisa - Sockerrus

Supertuff ju! Att du dessutom pulverborstat den är värd en extra eloge! :-) Jag tycker att den är snygg och behöver inte mer detaljer egentligen (kan inte komma på hur den ser ut) :-)

2011-06-13 @ 18:38:06
URL: http://sockerrus.se
Postat av: Angelica

Anna Tack!! Jag har aldrig sett Cakeboss, men hört talas om det. Kanske är värt att kolla på alltså? :)

Uppdatering om lokalen kommer under sommaren. Men just nu har vi rensat ut och börjat måla/renovera! KRAMAR



Lisa Tack! Ja, jag kände att det bhövdes en omgång bortsning iochmed att en 4årig grabb kanske inte skulle uppskatta en rosa bil ;)

2011-06-17 @ 08:54:25
URL: http://angelicascupcakes.blogg.se/
Postat av: Jon

I love film cars !!!



Bil super))

2011-08-03 @ 10:40:10
URL: http://svebil.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0