Lite om mig.


BAKNINGS-BAKGRUND
Jag har inte tagit en kurs i mitt liv som handlar om bakning eller liknande. Jag är helt och hållet självlärd och utvecklas dagligen vad gäller dekorering och bakning. :) Det har varit, sen jag var liten, ett stort intresse att baka och laga mat, men att det blev en hobby som utvecklats till företag - är fortfarande lite utav en chock. Men det är så kul och jag är lyckligt lottad att få hålla på med detta.
Jag är alltså inte konditor, jag har aldrig arbetat på kafé och jag är inte utbildad inom detta område.


JAG & MITT ARBETE
Jag blir 26år i höst. Jag är född, uppvuxen och bosatt i kära Linköping på Östgötaslätten tillsammans med min fästman Joakim och vår dotter Aimee 2år. Jag arbetar som städare och har nyligen blivit gruppledare på min arbetsplats. Har även en utbildning i projektledning och grafisk formgivning i ryggen. Jag är en högljudd person med mycket skratt inom mig, jag tar gärna en diskussion om jämställdhet, genus och feminism :) Jag gillar ordning & reda runt omkring mig och avskyr lögner.


Jag och min dotter innan avfärd mot hennes förskola. Då är det kul att göra konstiga miner till kameran i mobilen ;)




FRAMTIDEN & DRÖMMEN
Utöver mitt städ- och gruppledarjobb så arbetar jag ju för fullt med att starta upp min firma Angelicas Cupcakes där jag bakar tårtor & cupcakes på beställning. Min lokal ligger här i Linköping och är(tyvärr) fortfarande under arbete, men snart så ska jag kunna komma in och arbeta där!
Då det kostar mer än vad man tjänar när man vill starta eget, så tänker jag inte avsluta mitt vanliga arbete i första taget. Än så länge är detta en hobby på lite mer "allvarlig" nivå. Men självklart drömmer jag om ett helt eget ställe med bara en massa härliga bakverk som jag bakat!


MINA BAKVERK & FAVORITER
Det är alltid jag som bakat och dekorerat bakverken på denna sida, såvida jag inte skriver att jag lånat bild från någon annan. Och även om inspiration är tagen från andras bloggar, bilder på nätet eller bakböcker i bokhyllan så är det mina bakverk som visas. :) Om jag har en uppenbar inspiration eller att jag gjort något liknande som någon annan redan har gjort - då länkar jag till denne.

Jag kan ärligt talat inte komma fram till en favorit bland allt jag bakat/bakar. Men jag är löjligt förtjust i choklad och nougat, vilket gör att nutellafrostingen ligger i toppen. Annars är jag väldigt förtjust i kladdkaka med minimashmallows i. De godaste cupcakesen jag vet är chokladcupcakes med vaniljkrämsfyllning, toppad med nutellafrosting!

Det roligaste med att hålla på med denna typ av bakning är att få se färdigheten av all tid och energi man lagt ner på att skapa någonting som ska vara en fröjd för ögat och samtidigt en njutning i munnen.



Kommentarer
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Himla kul att få veta lite mer om dig

2011-09-11 @ 20:41:07
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postat av: Sofie

Hej hej, kul att läsa lite om dig :). Du funderar inte på att lägga ut ditt favoritrecept på fyllda chokladcupcakes på bloggen? ;) Kram Sofie (med doptårtorna till Rasmus)

2011-09-11 @ 22:18:24
URL: http://sofnys.blogg.se/
Postat av: Lizzy

Hej! Åh vad inspirerad jag blir av dig, jag bakar själv mycket och har alltid drömt om att öppna ett eget café, men oftast så känns drömmen långt ifrån. Du bevisar att det faktiskt går, vilket ger mig lite hopp! Lycka till med allt, kram ♥

2011-09-12 @ 05:23:18
URL: http://muzicme.blogg.se/
Postat av: cilla

oj oj ! du gör verkligen sjukt snygga bakverk! :D

2011-09-12 @ 10:03:26
URL: http://cccilla.blogg.se/
Postat av: Carola

Roligt att läsa om dig :) Alltid roligt att "se" människan bakom en blogg man följer.. Stort lycka till med din firma.. Du kommer lyckas!

2011-09-13 @ 21:28:48
URL: http://www.mycakes.se
Postat av: Caroline

Jag håller alla tummar och tår för dig med ditt företag!! Du är en inspirationskälla och det är verkligen kul att se någon som vågar följa sin dröm! Du inspirerar mig och du är en av dem som fått mig att våga ta steget över till eget företagande. Jag kör igång på allvar nu under hösten (hrm...om några veckor närmare bestämt) men gör samma sak som dig och håller kvar mitt jobb. Jag börjar med att gå ner till 50% och tar det därifrån. Varför riskera allt?



Och btw; den tårtan är så galet snygg så man tappar hakan. Man tror ju att den är riktig; bara ta den med sig och gå!! Sjukt bra gjord!

2011-09-14 @ 22:49:01
URL: http://stheavenstreet.blogspot.com
Postat av: Louise - foto

Vilken cool tårta!!

2011-09-17 @ 19:27:50
URL: http://wizy.blogg.se/
Postat av: Angelica

TACK FÖR ALLA FINA KOMMENTARER

Det värmer! Och det gör mig mycket glad och viljan att fortsätta jobba på blir extra stor :)



Caroline Din kommentar är den finaste jag någonsin fått. Att få höra att lilla jag är en inspirationskälla betyder enormt mycket och jag tackar ödmjukast!

2011-09-21 @ 22:07:19
URL: http://angelicascupcakes.blogg.se/
Postat av: Hanna - Bakfnatt

Hej Angelica! Så roligt att få läsa lite mer om dig! Och så mycket fint du har gjort under tiden som jag varit uppe i en bloggpaus! Stort lycka till med företaget nu, det blir spännande att fortsätta följa =) Kram Hanna

2011-10-11 @ 17:17:37
URL: http://www.bakfnatt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0