Musik förenar oss alla

När min kusin fyllde år förra veckan och det planerades in en liten överraskning för henne, i form av ett kalas hemma hos mig. Då är det ganska självklart att jag fixar tårta med smak av hennes favoritgodis :)


Det största(förutom familjen) i Julias liv är musiken. I alla dess former! Kan lova att ingen har varit på så många konserter som denna donna. Det var då inte konstigt när hon tatuerade in en liten not på handleden, som även gav mig inspiration till tårtorna.


 



Julia fick sitt namn på tårtan i form av noter på den stora tårtan.Sen gjorde jag en kantdekor, pga lite missöden när jag täckte tårtan. Men är nöjd med slutresultatet då det var lite tajt om tid.
 Den innehåller whipped cream cheese frosting blandat med mosade jordgubbar samt päronmousse.

Den lilla tårtan fick en not och svarta prickar på. Den innehåller Julias favoritgodis, Hotshotsfluff på alla tre lager! Och jag måste säga att saltlaktris som smak i en tårta var väldigt konstigt när man är van att det är söta innehåll ;)





Båda tårtorna fick lite guldpärlor på, för att blinga upp en annars ganska så svartvit tårta. Vilket pilljobb - lovar att inte göra om det om jag inte har gott om tid.



Kommentarer
Postat av: Maria

Mycket påhittigt med att göra hennes namn i form av noter!

2011-09-28 @ 06:19:48
URL: http://mariasfrestelser.blogspot.com
Postat av: Caroline

Är du helt galen kvinna? Har du suttit och pillat på alla de små pärlorna??? Du är värre än mig vad det gäller att pilla på pärlor s! Jättesnygga tårtor, som alltid! Du är tokduktig och vilket tålamod du måste ha!!

2011-09-29 @ 23:12:48
URL: http://stheavenstreet.blogspot.com
Postat av: Angelica

Maria Tack!



Caroline Vad är det du säger? Galen? Jag? haha Lite kanske ;)

TACK för fina ord!!!

2011-10-02 @ 19:06:33
URL: http://angelicascupcakes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0