Dekoreringskurs

Idag har jag hållit i en liten dekoreringskurs för en Möhippa! Jag kan lova att jag var nervös till en början, men det gick över snabbt då alla deltagare var så härliga och glada :)
Vi höll påi en timma längre än vad som var planerat och det summerar nog bäst för hur kul alla hade det. Bruden var lyrisk över att hon skkulle få göra en egen tårta, utöver de cupcakes som alla andra också gjorde. Speciellt när jag tog fram regnbågens färger på sugarpasten. Aurora älskar nämligen dom färgerna.

Jag har aldrig tidigare hållt i en kurs, men det vore fantastiskt kul att få göra det igen! Jag lär mig själv en massa av att lära ut och att få se inspiration från andra.



Vi var i butiks-/cafédelen av lokalen så nu har jag "invigt" den lite. Känns bra att ha en start nu iaf, efter att allt tagit så lång tid. Det är bara ett par inventarier som saknas i köket för att jag ska kunna arbeta där. :)
Så vi får se hur det blir sen i vår! Men jag hoppas allt på att få ha någon mer kurs.


TACK så otroligt mycket Alexandra för att du gav mig äran att få ha denna kurs med er! Jag hade en superkul dag ♥
 

DE CUPCAKES SOM ALLA FICK GÖRA:
* En chokladcupcake, toppad med chocolate fudge frosting och dekorerad som kakmonstret.
* En champagnecupcake med hallonsmörkräm och vit chokladfrosting uppepå(tvådelade frostingen), dekorerad med en ros gjord av sp(alla gjrode sina egna) och lite strössel.
* En vaniljcupcake med whipped cream cheese frosting, spritsad som en ros.


Bruden gjorde en vit tårta med regnbågeband runt om och härliga knaööpar uppepå. Allt pensaldes sen med pärlemorglitter för härlig effekt. Jag är mycket imponerad över tårtan och tycker Aurora gjorde ett finfint jobb!
 

När alla förutom bruden var klara med sina cupcakes, tog jag fram "extra" cupcakes som alla fritt fick dekorera och leka lite med. Älskar kreativiteten som alla kom med!! Galna kakmonster, morötter och regnbågar :)



Kommentarer
Postat av: Anette

Så kul o så fina cupcakes!

2012-01-07 @ 22:53:59
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: OhShiny!

Åh vad roligt! Vilken kul möhippa!

Skulle vara så roligt om du höll kurser som alla kunde gå på!

2012-01-08 @ 05:00:38
URL: http://ohshiny.blogg.se/
Postat av: Vardaxlyx

Åhh va kul!! Där skulle jag oxå vilja vara hihi!

Kramkram

2012-01-08 @ 13:24:00
URL: http://vardaxlyx.devote.se
Postat av: Alexandra

Tack själv Angelica! Vi var supernöjda med kursen och mer än en gång under kvällen förundrades vi över att vi (efter dina instruktioner) lyckats skapa så tjusiga bakverk. Jag kommer gärna tillbaka på kurs igen!

2012-01-09 @ 10:30:18
Postat av: Angelique

Har du funderat på att hålla lite kursers för vem som helst? Skulle vara jättekul att få gå en sådan:))

2012-01-09 @ 21:45:51
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Nej men åååh vad tuffa, och vilken rolig grej att höra på sin möhippa! Om jag någonsin har någon ska jag helt klart föreslå detta! Ja, eller om jag håller någon annans. Vems som helst ;)

2012-01-10 @ 23:50:58
URL: http://karlekpatallrik.wordpress.com
Postat av: Anonym

Åh, det var verkligen en fantastiskt rolig kurs. Även jag kommer gärna tillbaka!

2012-01-12 @ 20:25:07
Postat av: esters hörna

vill bara säga keep up the good work! Hoppas allt går bra med uppstarten av företaget också :)

2012-01-15 @ 13:10:39
URL: http://www.estershorna.matmolnet.se
Postat av: alexandra

Jätte fin blogg! Följa varandra på bloglovin?:)

2012-01-29 @ 23:54:08
URL: http://thisisalexandras.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej jag undra om du någon gång har bakat fyllda cupcakes? Alltså att du har fyllt dom efter att dom har varit i ugnen. Hur gjorde du i så fall?

2012-01-31 @ 17:27:10
URL: http://rockabillygirl.se
Postat av: Madeleine

Hej! Jag skulle gärna vilja lära mig att frosta och dekorera. Är du intresserad av att lära mig privat? Med vänlig hälsning, Madeleine

2012-03-30 @ 08:27:36
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0