Konkurrens

Snart är 2010 över. Det år som jag började baka "på riktigt" och känna att jag gjorde någonting som jag var bra på. Jag bakar med kärlek och med glädje. Det jag bakar är inte alltid vackert att titta på, men det är förbaskat gott att äta ;)

I höstas slog jag slag i saken och skickade in pappren till Bolagsverket - och vips så hade jag ett registrerat företag! "Angelicas Cupcakes" finns. Och det är jag som är Angelica... Hur häftigt är inte det? Men mycket mer än så har det inte blivit, jag har fortfarande inte fått in några superbeställningar eller publicitet. Jag har inte heller jobbat för det heller.
Sen så ligger konkurrensen runt varje hörn och vilar, så det känns tungt till och från. Vågar jag verkligen satsa på detta? Eller kommer jag bli nedslagen på mållnjen?

Hur som helst så blev jag kontaktad för ett par veckor sedan iochmed ett bra reklamerbjudande. Så jag tog det! Så när det nya året börjar, startar även en reklamkampanj i matvarubutiker runt om i Linköping(kanske även i andra städer jag vet inte).
Mitt namn, min logga, kommer finnas på varuavskiljarna i kassorna på ICA MAXI i Linköping! :) Så bor ni i här i stan, kolla extra så kanske ni ser "mig".

Jag hoppas verkligen att detta kan vara ett startskott på riktigt.

Kommentarer
Postat av: Marina

Du är så modig Angelika, jag beundrar dig verkligen. Och så klart är det vackert, allt som du bakar. har du skafat dig nån reklam eller bakar du hemifrån?

Jag önskar dig lycka till! Och så klart masssor av beställningar! Tror att det mesta liggger i marknadsföringen.

2010-12-09 @ 16:14:18
URL: http://marimilocakedesign.se
Postat av: Erika - Bakglädje

Håller med Marina att du är modig. Jag har också en liten dröm att få hålla på med detta på heltid, men jag tror inte att jag kommer att göra det... tyvärr.

Kul att du får publicitet på Ica Maxi. :-)

Jag får väl titta in där någon gång efter nyår och titta.

2010-12-09 @ 17:16:32
URL: http://bakgladje.blogspot.com
Postat av: Pernie

Oj! Är oxå imponerad av hur modig du är, och tycker du gör helt rätt som VÅGAR! Det är säkert ett startskott med reklam på Maxi, där handlar ju typ alla :) Lycka till!!!

2010-12-09 @ 20:57:38
URL: http://bliminjast.blogg.se/
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Ja du är verkligen modig som vågar satsa, kul att du nu får mera uppmärksamhet och jag hoppas att det kommer gå bra för dig, själv har jag en önskan om att få baka på heltid, men sambon börjar ju jobba 05.00 på morgonen så då fungerar det ju inte om jag utbildar mig till bagare och konditor då de också börjar jobba tidigt på morgonen,

2010-12-09 @ 20:59:07
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postat av: Linda

Shit vad modigt av dig! Säkert något de flesta av oss (mig inkluderad!) bakbloggare drömmer om! Men få vågar verkligen satsa, tror aldrig jag kommer att våga.. Stort lycka till med ditt företag, hoppas många i Linköping är sugna på cupcakes :-)

2010-12-09 @ 21:19:06
URL: http://bengtssonsbaksida.blogspot.com
Postat av: Anette

Åh så kul! HÅLLER VERKLIGEN TUMMARNA FÖR DIG :)

2010-12-09 @ 22:30:53
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: Anna

GO GIRL!!!Du kommer att få massa beställningar, vi fick samma erbjudande men vi har också fått en massa andra erbjudanden......Kul det kommer att bli att följa ditt lilla företag. Och man måste ju inte heller gå hela bagare/konditors utbildningen på en gång, jag går en massa småkurser som jag hittar och Johan utbildar sig till pralinör på helgerna på så sätt får vi ihop det och så ska jag läsa grafiskformgivning och webbutveckling som jag kommer att ha stor nytta av i vårt företag när det gäller marknadsföring.



Vi hejar på dig och tror att detta är ditt startskott./ Anna

Postat av: Angelica

TACK ALLIHOPA För härlig respons och uppmuntran! Det känns inte så modigt, men jag tror att jag försöker "förneka" att jag ger mig in i någonting stort! haha

Jag har ju hittat min dröm och då går jag efter den. Sen att jag inte kan kasta mig in i det till 100% direkt är ju självklart när man har en låg inkomst och en studerande sambo. Men jag tar allt lite i taget.



"Varje resa på tusen mil, börjar med ett steg" :)



Och som du skriver Anna. Man måste ju inte ha konditori eller bagare utbildning i ryggen.... själv har jag inte gått några kurser alls. Men det är just för att jag har inte råd eller tid för det just nu. Kanske senare. Vi får se.

Jag har en examen i Projektledning inom reklman så det här med marknadsföring kan jag ju som tur är ;)



TACK igen för all stöd jag får från er. Jag ösnkar er alla andra minst lika stor lycka till i era framtidsdrömmar om att få baka som arbete!

2010-12-10 @ 12:14:03
URL: http://angelicascupcakes.blogg.se/
Postat av: Maddesmumms

Gud så spännande. Hoppas att du får super respons på detta och att det verkligen kommer igång! Kommer gå super, du är verkligen jätte duktig!

2010-12-10 @ 17:52:35
URL: http://maddesmumms.blogg.se/
Postat av: Lisa

Fan så tufft! Grattis och starkt jobbat av dig.

Många stannar vid att drömma, medan några få faktiskt tar sina drömmar och gör verklighet av dom!



Lycka till och jag håller alla tummar och tår för dig. 2011 kommer bli DITT år!

2010-12-11 @ 10:32:32
URL: http://lafamila.blogg.se/
Postat av: Maria

Oj, tycker låter så häftigt. Önskar dig lycka till!

2010-12-13 @ 10:47:10
URL: http://mariasbaksida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0