Det godaste

Min kompis Palle tog förra veckan examen och ville till examensfesten bjuda på något gott. Och när hon läst om "De godaste cupcakesen ever"(helt enligt mig) så ville hon ha dom :)
STORT GRATTIS TILL EXAMEN! OCH LYCKA TILL PÅ NYA JOBBET!

Kom på i sista sekund när jag skulle stänga ihop lådorna att jag helt missat fota cupcakesen, så fick bli ett snabbfoto när de låg redo för leverans istället.



Jag har börjat grädda mina cupcakes i en billigare form och sen plocka ur dom för att stoppa ner dom i en finare form, allt för att slippa se på formar som lossnar från bakverken.
Hur gör ni?


Kommentarer
Postat av: Nellie-Sockertussen

Jag hade oxå det problemet, att formarna lossnade från mina cupcakes, speciellt då de svalnade (i kylskåp lossnade de HELT) Jag minskade på smöret i receptet och de sitter fast och är fina!

Så använder jag de ljusa formarna till dem med ljus smet och de mörka till choklad smet. Annars syns ju inte mönstret.

Prova miska på matfettet och hoppas det löser sig, det är ju inte kul när de skalar sig själva ;)



Kram

//Nellie

2011-01-24 @ 15:46:18
URL: http://sockertussen.blogspot.com
Postat av: Erika - Bakglädje

Vad fina de blev!

Jag har haft tur och de flesta formarna har suttit kvar på muffinsen, men ibland har jag råkat ut för att de lossnat och då har jag bytt ut dem mot andra.



Ibland bakar jag i enkla bara för att senare kunna välja vilken form jag vill servera cupcakesen i, det vet man ju inte alltid när de bakas.

2011-01-24 @ 19:23:54
URL: http://bakgladje.blogspot.com
Postat av: Sara

Tänkte höra var du du fixat "cupcakehållaren" med din logo ifrån? :)

Dina cupcakes ser väldigt smarriga ut :)

/S

2011-02-23 @ 17:46:13
URL: http://www.pastrycupcake.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0