Rosentyll

Jag har nu vid flera tillfällen fått frågan om vilken tyll jag använder för att spritsa rosor. Så här kommer ett eget inlägg som svar på frågan :)


Tyllen är köpt hos Strössel & Annat och du kan köpa den direkt HÄR. Den ser ut så här;




♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
När man ska spritsa rosor gör man det innifrån och ut, du börjar i mitten av din cupcake och spritsar runt om mitten tills du kommit ut till kanterna. Alltså du spritsar tvärtom än vad du gör vanligtvis.
Detta går även att göra med en stjärntyll, men det har jag själv aldrig provat.

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦






 


Kommentarer
Postat av: Madde

Jag anade att det var det, typ den ända tyll jag inte har hemma:P men jo stjärntyll blir det oxå jätte fint, men man får lite mer "vridning" på spritsningen med den du använder!

Super fint!

2011-06-18 @ 12:45:40
URL: http://madeleneklund.blogg.se/
Postat av: Anette

Riktigt fint.

Tack för tipset. Jag har ännu inte kommit på riktigt hur jag ska få till spritsningen. Jag har nyligen återupptäckt min glädje i att baka.

Nu ska jag försöka mig på att spritsa en ros.

2011-07-15 @ 15:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0