Recept

Jag tänker inte ta åt mig äran för receptet jag använde när jag bakade Chokladwhoopie Pies härromdagen. Jag har nämligen "stulit" recepten från Lisa, som har bloggen SOCKERRUS.  :)


Men för att underlätta för er, så skriver jag receptet här:


CHOKLADWHOOPIE PIES
100g rumsvarmt smör
1 1/4dl socker
1 rumsvarmt ägg
3dl mjöl
2tsk bakpulver
1/2dl kakao
1/2tsk vaniljpulver
1tsk salt
1 1/2dl mjölk

*Vispa smör och socker fluffigt, så det blir som en kräm. Tillsätt ägget och rör tills allt är väl blandat.
*Rör ner alla torrvaror och blanda väl.
* Tillsätt sist mjölken och blanda väl, MEN EJ FÖR MYCKET. Smeten ska ej bli rinnig.

*Häll smeten i en spritspåse med runt tyll och spritsa ut små klickar på en bakplåtspappersklädd plåt. Lite större än en femkrona. (Jag fick använda två plåtar, 20st på varje)
*Grädda kakorna i 175° i nedre delen av ugnen nära mitten i ca 8-10min. Kakorna ska ej få färg i kanterna utan vara fluffiga och mjuka innuti.



WHIPPED CREAM CHEESE FROSTING
300g cream cheese
3dl grädde
0,5-1tsk vaniljpulver
2-3dl florsocker(3dl eller mer om den ska spritsas)

*Vispa grädden i en skål.
*Blanda resten av ingredienserna i en annan och vänd ner i grädden.
*Vispa ihop allt så det blir fluffigt.
*Om den är lös i koncistensen så kan man låta den stå i kylen ett tag.


Så här såg det ut när jag fyllde mina whoopies

 



Kommentarer
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Whoppie pies är så gott :-)

2011-03-24 @ 21:02:16
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postat av: Linda

Vad gott! Den frostingen är jättegod tycker jag!

2011-03-24 @ 21:32:53
URL: http://bengtssonsbaksida.blogspot.com
Postat av: Johanna

Åh, jag älskar cupcakes. Måste testa ditt recept. Tack för tipset.

2011-04-19 @ 14:50:03
URL: http://kycklingfile-recept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0