Babyshower

Det har varit tyst här ett tag... Så blir det ju ibland. :)
Har inte bakat så mycket, som jag fotat för att lägga upp här ;) Men nu i helgen så hade jag och mina vänner en Babyshower för vår Jessica som i februari ska ha bebis. Det blev en stor succé, för en överraskad Jessica kan jag lova!
Vi hade bland annat gjort en blöjtårta, köpt lite presenter till blivande föräldrar och bebis och tagit med oss fika. Och när jag till initiativet till att få ihop gänget till detta hade jag en liiite baktanke. Dels att få ge tillbaka av den kärlek jag fick av mina vänner för nästan 3år sen när de överraskade mig med en babyshower, men även för att kunna få göra en gravidmagetårta!

Hur enkelt som helst! Och kul.
Men om jag får tillfälle att göra en till sån här tårta, kommer jag nog göra foten lite annorlunda. Det är dock så det ska vara, lite lärdom efter varje utmaning.  


INNAN Tårtan är täckt



Tårta färdig


Magen innehåller mintbottnar, ett lager päronmousse och ett lager chokladfluff.
Tuttarna innehåller naturella bottnar, ett lager hallon och ett lager vit chokladganache.
Allt är spacklat med marängsmörkräm och täckt med SP(dekorfondant). Det gröna "bandet" är i marsipan.





Som sagt, det blev lite problem med foten, men jag markerade lite med små guldpärlor för att man skulle kunna se vad som sticker ut från magen. Trots guldpärlorna var det någon/några som trodde det var en mobiltelefon! haha ;)



Mönstret på klänningen har jag gjort med mönsterark jag köpt hos Strössel & Annat.
Lite trixigt att göra på så stort lock jag kavlat ut, men det blev ju en härlig effekt på hela tårtan så det är klart värt pillandet.


Kommentarer
Postat av: OhShiny!

Hur får du bottnarna sådär perfekt rundande?

:) supersöt

2012-01-31 @ 21:08:56
URL: http://ohshiny.blogg.se/
Postat av: Sabina

Jag undrar med. Hur får du bottnarna så perfekta

2012-01-31 @ 22:20:39
URL: http://mammastartor.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jag fotade lite under arbetets gång så kan visa en steg-för-steg beskrivning i veckan :)

2012-02-01 @ 06:07:50
URL: http://angelicascupcakes.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej. Vilka underbara bakverk du gör. Imponerad. Så fin gravidmage tårta också. Läser att du håller på att starta upp eget. Jag är också på gång med att starta eget. Bakar också tårtor, och tänkte även sälja andra presentarticklar och lite handgjort. Vart i vårt avlångaland bor du? Jag bor nästan så långt upp man kan komma. Kika gärna in till mig. Ha en fin dag.

2012-02-01 @ 08:51:49
URL: http://www.min-varld.blogspot.com/
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen!

Gud vilken underbar skapelse! Vilken rolig idé till tårta :D

2012-02-01 @ 16:46:28
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: Anette

Den var jättehäftig. Så kul för henne att få en sådan överraskning. Hur mycket gick det åt till locket?

2012-02-01 @ 18:34:01
URL: http://anettesstabak.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0