Mitt 2010, i bakverkens tecken

Jag har inte hållt på att baka länge, gjorde mina första muffins med frosting på våren 2008.... :) I början av 2010 visste jag inte ens vad sugarpaste var, än mindre visste vad det var tillför. Marsipan var äckligt i mina ögon och jag hade inga som helst tankar på att ens ta det i mina händer för att skapa ätbara konstverk!

Tänk vad år 2010 har gett mig i lärdom, erfarenheter och intressen! Jag är så lycklig över att ha hittat detta intresse, någonting som jag tycker om att göra, men även är bra på. ;) Vi får se vad mitt 2011 kan erbjuda. Vad det än är så är jag beredd, jag är redo. Och jag känner att det blir mer "på riktigt" detta år, mer ärligt nu när jag har företaget registrerat, F-skattsedel, bankgiro och företagskonto.  



(Jag hittar ingenting från januari tyvärr)

FEBRUARI:
Min gammelfarfar fyllde 90år så jag bakade och tog med mig ett gäng cupcakes till hans firande nere i Småland.


MARS
Jag hade inredningsparty hemma och bjöd bl.a. på detta godingar till mina gäster.


APRIL:
Påsken kom och jag gjorde kycklingscupcakes. Det är nu jag börjar bli mer och mer tagen av hur kul det är med denna typ av bakning.


MAJ
Det blev en hel del cupcakes bakade i maj, bl.a. till babycafé, födelsedagskalas och fotbollsmatcher.
 
 
Min farmor fyllde 65år och hade stor fest. Jag bakade såklart några cupcakes till den.


JUNI
Det största denna månad är såklart min dotters 1årskalas.

Och så lite mer cupcakes... både små och stora.
 
 

JULI
En salig blandning av cupcakes gjordes under denna månad.

 
 

AUGUSTI
Jag gjorde mina första tårtor med SP på.
Första tårtan någonsin; en rulltårta dekorerad som en Carlsberg ölburk. Det var pilligt att göra och den är långt ifrån så vacker som jag ville få den, men det är trots allt det första jag gör :)

Dom andra två tårtorna jag gjorde var till en möhippa.
 
Sen gjorde jag 100st minicupcakes till en rockig 25års-festival :)

Snälla monstercupcakes


SEPTEMBER
En händelserik månad med flytt, begravning, Äldredagen, nytt jobb - ändå hann jag med lite bakning!
Barnsliga cupcakes till föräldrafikan på förskolan och somriga Cakepops.
 
Minicupcakes till Isabelles dop och minicupcakes till anordnarna av Äldredagen för deras utvärdering.
 
Födelsedagstårta med Iron Maiden-logga på, till svåger.

Cupcakes dekorerade med spritsade blommor.
 

OKTOBER
Jag gjorde en riktigt höstig tårta med igelkottar som var på väg att gömma sig i sin lövhög.
1årstårtor till Texas.
 
Cakeballs och kristyrdekorerade vaniljkakor.
 
Jag modellerar för andra gången i mitt liv, två små nallebjörnar som sen får sitta på Doptårtan till Anthon. (första våningtårtan också, där jag lär mig att inte ha en tung tårta högst upp... haha)
 


NOVEMBER
Jag fyllde 25år och hade ett stort färgglatt dessertbord. Jag gjorde bl.a. kakmonstretcupcakes och en mumsig kalastårta. 

 
Gjorde tre tårtor till Miltons dop och en rulltårta med rosett på till arbetskamraterna.
 

DECEMBER
Det blev inte jättemycket bakning i denna månad, laddade istället inför nya året :)
Men en födelsedagstårta med Storbrittaniens flagga på gjordes.

Wienernougat och Cheesecake med pepparkaksbotten.
 
Lite cupcakes till arbetskamraterna som nästan börjar bli bortskämda nu ;)
 



Kommentarer
Postat av: Erika - Bakglädje

Vilkdet underbart år. Det är mycket fint du gjort. Ser fram emot att följa dig under 2011.

2011-01-02 @ 17:21:38
URL: http://bakgladje.blogspot.com
Postat av: Filippa H.

Ojojoj va mycket fina saker du bakat!!! Och jag sääger som Erika - ser verkligen fram emot att se vad du hittar på detta år!

2011-01-02 @ 17:50:18
URL: http://mitt-stora-koksaventyr.blogspot.com/
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Så mycket fint du bakat under 2010, skall bli kul att få följa dig under 2011

2011-01-02 @ 20:15:35
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postat av: Linda

Oj det var en hel del du hunnit med! Massor med fint och gott!

2011-01-02 @ 22:49:38
URL: http://bengtssonsbaksida.blogspot.com
Postat av: Bakverk och Fikastunder..

Kul att läsa om ditt år :-)

2011-01-03 @ 21:18:52
URL: http://bakverkochfikastunder.blogspot.com
Postat av: Anette

Så mycket fint! Jobbade en sväng förra veckan och satt hela tiden och flyttade på pinnarna i kassan med din logga på :)

2011-01-03 @ 23:52:00
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad mcket fint du gjort och som sagt du ju bra på det också. Själva ska vi regga oss för F-skatte sedel och så kommer det att flyta på under 2011. Såg en liten notis i tidningen om vårt företag idag, de tog upp nya företag i kommunen och vips stod vi där:-) , lite roligt faktiskt och så blir det ju lite reklam också. Hoppas din marknadsföring kommer att gå på räls och att du får in många beställningar nu. Ambitionen är ju att man ska få hålla på med det man tycker om på heltid :-)



/Anna och Johan

Postat av: Kim

Du är såååååå grymt duktig Ankan!!! Jag e så stolt över att kunna säga att du är min vän =) Jag blir lika impad varje gång jag ser dina bakverk och allt ser så sjukt gott ut :D I vår fotar vi bakverk, så kan du göra en liten broschyr till ditt företag!!!



Massa pussar

2011-01-05 @ 08:45:19
Postat av: Angelica

Erika Tack! Vi får se vad som komma skall ;)



FilippaH TACK!! Fina ord du skriver.



Linda Tack!



Linda Ja, på ett år hinnar man mycket. haha



Anette Tack! Vad kul att du har något bra och snyggt att kolla på vid kassan nu då!! :)



Anna TACK! Jag hejar minst lika mycket på er som ni hejar på mig ska ni veta!! :) Det kommer nog ramla in en beställning när ni är redo, från mig!



Kim Älskade vän!!! Du säger alltid så fina ord. Älskar dig och självklart ska du komma och fota mina bakverk någon dag. :)

2011-01-06 @ 20:37:22
URL: http://angelicascupcakes.blogg.se/
Postat av: Tessan

Hej! Kom in på din blogg av en slump & oj vad imponerad jag är av dina verk! Du är så duktig! Jag älskar att baka själv men har jättedålig fantasi men nu har jag hittat en bra inspirationsblogg ;) Tack för det!

2011-01-16 @ 10:14:25
Postat av: Hella

Gud vad mycke fint och gott :) Vilken talang du är! Du kommer komma långt! :)

2011-01-18 @ 15:50:02
URL: http://hellagirl86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0